Barkfield | Denk
Door het verzamelen van gegevens, inzichten en onze kijk op wereldwijde trends, bieden we een strategische plan om je doelen te realiseren. Het resultaat? Een duidelijk en effectief strategisch plan dat alle contact momenten, media en data samenbrengt, zodat je publiek in contact komt met je berichten en elkaar en waardoor je resultaten zult behalen voor je bedrijf. 

Marketing Strategie

We zorgen dat je doordacht en met een doel je klanten bereikt

We gebruiken onze ervaring en kennis van live & online om een boosting marketing strategie te ontwikkelen waarbij alle onderdelen naadloos met elkaar verbonden zijn en elkaar versterken. We zorgen dat de gekozen strategie aansluit met je zakelijke en marketing doelstellingen. Onze denkers definiëren de juiste kanalen en middelen en creëren een unieke en betekenisvolle boodschap. Een boodschap die blijft hangen. Een eenduidige boodschap die bijdraagt aan de gestelde doelen, op de juiste tijd, via het juiste kanaal die mensen aanzet tot actie dat is wat wij beloven.

Social Media Strategie

Versterkt en vergroot je boodschap naar een groter publiek

Onze denkers ontwerpen een strategie die bijdraagt aan het behalen van gestelde doelen. Indien nodig activeert het nieuwe kanalen of integreert optimaal met de bestaande sociale media kanalen. Voordat we aan de slag gaan zal er altijd een sessie worden gepland waar we de waarom vraag achter de wat vraag willen beantwoorden.




Experience Design

Waarde wordt pas behaald als het een resultaat oplevert

Experience design is niet alleen live of online en eigenlijk niet alleen strategie. Een beleving wordt opgebouwd uit verschillende strategische en creatieve onderdelen en middelen vrij. Of de keuze nu valt op een stuk nieuwe technologie, een gericht sales activatie programma of een creatieve draai aan een traditioneel event we kijken altijd naar je publiek, media en data. Op deze manier bereiken we een doordachte beleving dat je boodschap en doelen versterkt.


Watscooking | Online & offline activatie

Barkfield werd benaderd door IBM om een online strategie te bedenken om hun community verder te activeren en uit te breiden. 

Een aantal sessies later was het idee geboren: WatsCooking! Chef Watson naar de gelijke Data oplossing van IBM gaat Cognitief koken voor de doelgroep. Op basis van vooraf gedefinieerde ingrediënten, smaken, voorkeuren en combinaties uit de zogenaamde ‘cloud’ stelt Chef Watson verbazende recepturen voor nog verbazendere gerechten samen. Onno Kokmeijer, de beroemde Chef Kok van het Amsterdamse Okura, werd door IBM aangesteld als WatsCooking ambassadeur om de daadwerkelijke gerechten op de borden te toveren. BBQ Saus Chef Watson-Style was een van de eerstgeboren kindjes. Daarna volgden nog tal van spraakmakende gerechten zoals Tiramisu met Blauwe kaas en ‘Nuevo Latino Baby Carrots’.

IBM WatsCooking Foodtruck
Een heuse Amerikaanse foodtruck werd volledig opgetuigd, ingericht en aangekleed in de actiehuisstijl van WatsCooking. Deze truck reist al twee maanden door Nederland, Belgie en Luxemburg om de doelgroepen van IBM te bedienen van culinaire hoogstandjes op locatie en vervolgens uiteraard de brug te slaan van cognitive cooking naar cognitive computing; de usp van de IBM supercomputer Watson.

IBM WatsCooking Stemsite
Doelstelling van het concept is uiteraard positieve awareness genereren voor het product van IBM: Cognitive Cooking. Dat is gelukt. Menig krant heeft er een artikel aan geweid en zelf uit het mooie Luxemburg komen nu de persberichten binnen. Maar er was meer. IBM zocht naar een manier om meer potentiële klanten aan de IBM Community IBM Connect toe te voegen. Daarom Bedacht Peoples Corner een formule om het publiek te laten stemmen op het favoriete gerecht wat Chef Watson vervolgens op locatie kwam serveren. Echter kon er alleen gestemd worden in de community app. Middels een speciale stemsite kon men stemmen op het meest aantrekkelijke gerecht nadat men zich had aangemeld voor IBM Connect of de gegevens had achtergelaten op de stemsite.

IBM Connect
Na de eerste week leverde het al resultaten op in de vorm van een stijging van honderden leden binnen de community. Naarmate de Truck langer rijdt en er meer Social Content wordt gegenereerd stijgt het aantal nieuwe leden en toont Barkfield aan dat met de juiste campagnes de gewenste doelgroepen kunnen worden bereikt en tevens kunnen worden geconverteerd naar een betrokken community.

“THE COMMUNITY IS THE COMPANY"

Barkfield | Creative Community Boosters